ملات تعمیری آرایشی

patch CRM 141
ملات تعمیری آرایشی بر پایه سیمان اصلاح شده با پلیمرهای شیمیایی

آشنایی:
patch CRM 141  یک ملات تعمیری تک جزیی بر پایه سیمان است که با پلیمرهای پودری اصلاح شده و به منظور صاف کاری نهایی سطح بتن و زیبا سازی آن به کار می رود. پس از اختلاط با آب تبدیل به ملاتی نرم و کارا می شود و می توان آن را برای پرکردن سوراخ ها و حفره های سطح بتن و ترمیم نقاط آسیب دیده به کار برد. از این محصول می توان به عنوان یک پوشش سطحی به منظور آماده سازی سطح برای اجرای پوشش نهایی استفاده کرد.

کاربرد:
patch CRM 141  به گونه ای خاص فرموله شده است که پس از اختلاط با آب تبدیل به ملاتی بدون جمع شدگی می شود و حتی در لایه های نازک ترک نمی خورد. ضمن اینکه دارای انعطاف بسیار عالی و چسبندگی خوب به بتن است. این ملات را می توان در موارد زیر به کار برد:
•    به عنوان یک پوشش کامل با سطح نهایی زیبا و پرداخت خوب بر روی بتنی که ممکن است دارای سوراخ و حفره یا نقاط آسیب دیده مانند شن نما شدن، وصله های تعمیری، جابجا شدن قالب یا روندگی دوغاب باشد.
•    آماده سازی سطح بتنی که باید با لایه های نازک رنگ پوشش داده شود.
•    ایجاد سطحی یکنواخت روی بتن تعمیر شده.
مشخصات فنی:
شکل ظاهری    پودر خاکستری رنگ
وزن مخصوص    350/1 کیلوگرم در لیتر
آب اختلاط    18 تا 25 درصد وزن پودر
دمای زمان بهره برداری    35- تا 65+ درجه سانتی گراد
سخت شدن نهایی    بعد از 28 روز (در 25 درجه سانتی گراد)
زمان کارایی    60 دقیقه (در 25 درجه سانتی گراد)
ویژگی ها:
•    با نسبت های دقیق تولید می شود.
•    فقط نیاز به افزودن آب در کارگاه دارد.
•    فاقد جمع شدگی است.
•    انعطاف پذیر است.
•    چسبندگی عالی به بتن و اغلب مصالح ساختمانی دارد.
•    به آسانی پرداخت می شود.
•    پایداری عالی در برابر نفوذ آب دارد.
•    پایداری در برابر یخ زدن و کربناسیون.
•    محافظ طولانی مدت فولاد در برابرخوردگی.
•    کاهش جذب نمک های محلول در آب مانند کلرایدها و حمله های محیطی و شیمیایی.
•     صرفه جویی در اجرای رنگ نهایی.

آماده سازی سطح:
سطح زیر کار بایستی سفت و عاری از ذرات سست و جداشده باشد. گرد و خاک، شیرابه سیمان، روغن، گریس، ماده عمل آوری، چربی ها، مواد تجزیه شونده، و دیگر موادی که باعث عدم چسبندگی می شوند را از روی سطح تمیزکنید. آماده سازی سطح می تواند به روش های پاششی، ساب زدن یا آب تحت فشار انجام شود.

: اختلاط
patch CRM 141 به گونه ای طراحی شده که به آسانی مخلوط شود. برای اختلاط یک کیسه کامل از یک همزن الکتریکی قابل حمل یا یک دریل دستی مجهز به همزن مناسب استفاده کنید. از اختلاط اضافی پرهیز شود. برای اختلاط یک کیسه کامل 25 کیلوگرمی، 4.5 تا 6.25 لیتر آب را درون ظرف همزن ریخته و آن را روشن کنید، در حین هم زدن به آرامی پودر را اضافه کنید و تا کسب خمیری یکنواخت هم زدن را ادامه دهید. ازآب اضافی جهت تنظیم غلظت ملات استفاده کنید.

روش اجرا:
ابتدا patch CRM 141 را روی کل سطح با حداقل ماله کشی اجرا نمایید. مدتی صبرکنید و سپس کمی آب روی آن بپاشید، این کار را می توان با استفاده از یک قلم مو انجام داد، آنگاه ماله کشی نهایی را انجام دهید.

عمل آوری:
با این که محصول محتوی پلیمر پودری وافزودنی های شیمیایی جهت کنترل جمع شدگی و ترک خوردگی است، برای کسب مقاومت های لازم انجام عمل آوری دقیق ضروری است. به خصوص در هوای گرم عمل آوری با آب تمیز برای مدت 24 ساعته اولیه توصیه می شود.

مقدار مصرف:
حدود1.350 کیلوگرم برای پوشش یک مترمربع به ضخامت یک میلی متر.

محدودیت ها:
patch CRM 141  را در دمای کمتر از 5+ درجه سانتی گراد اجرا نکنید.
سن بتن بستر بین 21 تا 28 روز (بسته به دمای محیط و شرایط عمل آوری بتن) باشد.

تمیزکردن ابزار:
ابزار و وسایل کار بایستی در پایان هر بخش اجرایی یا در هنگام قطع کار تمیز شوند. مواد سخت نشده با آب قابل شستن هستند. مواد سخت شده فقط به روش های مکانیکی پاک می شوند.

انبارش/ماندگاری:
محصول را به دور از تابش خورشید بر روی پالت نگه داری و آن را در برابر دمای زیاد و بارندگی حفاظت کنید. در ظروف اصلی باز نشده ماندگاری این محصول 12 ماه است.

بسته بندی:
patch CRM 141  درکیسه های 20 یا 25 کیلوگرمی عرضه می شود.

رهنمودهای ایمنی:
همانند تمامی محصولات پایه سیمانی، این محصول نیز ممکن است باعث آسیب شود. در هنگام کار از وسایل ایمنی فردی مانند دستکش، عینک و لباس کار استفاده کنید. در صورت تماس احتمالی با پوست، چشم و اعضای مخاطی بلافاصله موضع را با آب فراوان شستشو دهید و به درمانگاه مراجعه کنید.