گروت سازه ای ریز دانه بر پایه سیمان

grout CGM 150
ملات گروت سازه ای روان بر پایه سیمان با مقاومت زیاد
آشنایی:
grout CGM 150  یک محصول آماده مصرف پودری است که نیاز به افزودن آب در محل کارگاه دارد تا تبدیل به ملاتی بسیار روان و فاقد جمع شدگی شود. این محصول با دانه بندی ریز طراحی شده و برای گروت ریزی در ضخامت های 5 تا 40 میلی متر مناسب است. همچنین می توان آن را برای تولید بتن با مقاومت های زیاد و جمع شدگی کنترل شده استفاده کرد.
کاربرد:
grout CGM 150  به گونه ای فرموله شده است که بتوان آن را به شکل خمیری یا بسیار روان استفاده کرد. و به آسانی برای مواردی چون بستر سازی، گروت ریزی، نصب میلگرد یا پرکردن حفره ها به کار برد. همچنین برای تنظیم ارتفاع ستون ها و پایه ها کاربرد دارد.      grout CGM 150 در موارد زیر استفاده می شود:
•    پرکردن سازه ای حفره ها و سوراخ ها.
•    پرکردن فضاهای کم حجم زیر صفحه ستون ها در سازه هایی که بار ایستای زیاد دارند.
•    تسطیح و تنظیم سرستون ها.
•    کاشت میلگرد و پیچ در بتن.
•    تولید بتن توانمند.
مشخصات فنی:
شکل ظاهری     پودر خاکستری رنگ
وزن مخصوص    1.4کیلوگرم در لیتر.
زمان کارایی    45 دقیقه در 25 درجه سانتی گراد
آب اختلاط    7.5 تا 8.5 لیتر به ازای هر کیسه 25 کیلوگرمی
کسب مقاومت نهایی    28 روز در 25 درجه سانتی گراد
مقاومت فشاری    16 مگاپاسکال پس از 24 ساعت
28 مگاپاسکال پس از 3 روز
40 مگاپاسکال پس از 7 روز
48 مگاپاسکال پس از 28 روز

ویژگی ها:
•    چسبندگی عالی به بتن، فولاد و بسیاری از مصالح ساختمانی.
•    به آسانی مخلوط و اجرا می شود.
•    بوی ناچیزی دارد و به کاربران آسیب نمی رساند.
•    پس از اختلاط با آب بسیار روان می شود.
•    جمع شدگی ندارد.
•    خورندگی برای آرماتور ها ندارد.
•    به آسانی کسب مقاومت می کند، حتی در حالت روان.
•    نیاز به پیوند دهنده ندارد.
آماده سازی سطح:
سطح زیر کار بایستی سفت و عاری از ذرات سست باشد. گرد و خاک، شیرابه سیمان، روغن، گریس، ماده عمل آوری، چربی ها، مواد تجزیه شونده، و دیگر موادی که باعث عدم چسبندگی می شوند را از روی سطح تمیزکنید. آماده سازی سطح می تواند به روش های پاششی، ساب یا زبرکردن انجام شود. اطمینان حاصل شود که تمامی حفره ها و ریز ترک ها باز باشند. قبل از اجرا، بسترکار بایستی کاملا اشباع شود ولی آب آزاد روی سطح وجود نداشته باشد. به چال ها توجه خاص شود تا خالی از آب و تمیز باشند. درصورت نیاز از هوای فشرده بدون روغن برای تمیز کردن و تخلیه چال ها و سوراخ ها استفاده کنید.
صفحه ستون ها و پیچ ها بایستی تمیز و عاری از روغن، گریس و رنگ باشند. قبل از گروت ریزی تجهیزات را نصب و تنظیم نمایید. چنانچه از فاصله گذارهایی استفاده می شود که باید بیرون آورده شوند، آن ها را کمی چرب کنید. از آب -بند بودن قالب ها مطمئن شوید تا از جابجایی و فرارگروت جلوگیری شود.
اختلاط:
برای اختلاط احجام بزرگ از همزن برقی و برای اختلاط یک کیسه با آب از یک دریل مجهز به همزن مناسب استفاده کنید. درون ظرف همزن را مرطوب کنید ولی آب آزاد در آن نباشد. مقدارآب اندازه گیری شده را درون همزن بریزید، سپس grout CGM 150 را درحالی که هم زدن ادامه دارد به آرامی به داخل همزن بریزید. به مدت 3 تا 5 دقیقه هم زدن را ادامه دهید تا مخلوطی روان، یکنواخت و بدون حباب به دست آید. ازاختلاط طولانی پرهیز کنید زیرا باعث جمع شدگی ملات می شود.
ریختن:
grout CGM 150  مخلوط شده را بلافاصله در محل آماده شده بریزید. مخلوط را از یک طرف بریزید و ادامه دهید تا اطمینان حاصل شود که تمامی فضاها پر شده و از اطراف بیرون بزند. گروت را به صورت پیوسته و در صورت امکان از ارتفاعی بریزیدکه فشار هیدرواستاتیک لازم برای حرکت گروت را فراهم کند. همچنین برای ریختن این محصول می توانید از انواع پمپ های تزریق نیزاستفاده کنید.
عمل آوری:
عمل آوری بسیار ضروری است، بلافاصله پس از ریختن grout CGM 150، روی سطوح باز را با گونی یا پارچه تمیز وخیس بپوشانید و تا زمان کسب مقاومت (حدود 5 روز) همچنان آن را خیس نگه دارید. استفاده از مواد عمل آوری سطحی در جایی که دسترسی به آب تمیز نباشد بلامانع است.
مقدار مصرف:
هر کیسه 25 کیلوگرمی grout CGM 150  برای 13 لیتر گروت ریزی کافی است.

محدودیت ها:
کمینه ضخامت اجرا: 5 میلی متر
بیشینه ضخامت اجرا: 40 میلی متر
سن بتن بستر باید بین 21 تا 28 روز (بسته به شرایط عمل آوری و سخت شدن) باشد.
تمیزکردن ابزار:
ابزار و وسایل کار بایستی در پایان هر بخش اجرایی یا در هنگام قطع کار تمیز شوند. مواد سخت نشده با آب قابل شستن هستند. مواد سخت شده فقط به روش مکانیکی پاک می شوند.
انبارش/ماندگاری:
محصول را به دور از تابش خورشید بر روی پالت نگه داری و آن را در برابر دمای زیاد و بارندگی حفاظت کنید. در ظروف اصلی باز نشده ماندگاری این محصول 12 ماه است.
بسته بندی:
grout CGM 150 در کیسه های 25 کیلوگرمی عرضه می شود.
رهنمودهای ایمنی:
همانند تمامی محصولات پایه سیمانی، این محصول نیز ممکن است باعث آسیب شود. در هنگام کار از وسایل ایمنی فردی مانند دستکش، عینک و لباس کار استفاده کنید. در صورت تماس احتمالی با پوست، چشم و اعضای مخاطی بلافاصله موضع را با آب فراوان شستشو دهید و به درمانگاه مراجعه کنید.

درصورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان این شرکت با تلفن 242 – 65810732 -021 یا پست الکترونیکی info@sanatesakhet.com تماس حاصل فرمایید.